کاسه داغ‌تر از آش تولیدکنندگان موتورسیکلت

با تسهیلات ۲۰میلیونی بانک صادرات طرح اسقاط را زودتر از اسفند۹۸ اجرا می‌کنیم

قطعه نیوز: انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت با وجود مهلت یک‌ساله دولت به این صنعت برای به تعویق انداختن اجرای‌ مصوبه اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده، ‌از اجرای طرح جایگزینی موتورسیکلت‌های فرسوده با پرداخت وام ۲۰میلیون‌تومانی به متقاضیان خبر داد.
ماه گذشته یکی از مفاد قانون هوای پاک که بر جایگزینی موتورهای فرسوده تاکید داشت و شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های نوشماره را منوط به اسقاط نمونه‌های فرسوده کرده بود، صنعت موتورسیکلت را با چالش‌های فراوانی روبه‌رو کرد، تا جایی‌که خطوط تولید موتورسیکلت‌سازان چند ماه تعطیل شد. اما در نهایت با همکاری دولت و سازمان حفاظت محیط‌زیست اجرای این مصوبه برای یک سال به تعویق افتاد و تولیدکنندگان موتورسیکلت تا اسفندماه سال ۹۸، فرصت پیدا کردند تا محصولات خود را بدون نیاز به اسقاط شماره‌گذاری کنند.
در همین حال جلیل مجاهد، رئیس انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت از آمادگی صنعتگران این صنف برای اجرای زودتر از موعد مصوبه قانون هوای پاک مبنی بر شماره‌گذاری به شرط اسقاط خبر داد و گفت ‌در صورت فراهم‌شدن زیرساخت‌ها، این انجمن قانون مذکور را زودتر از اسفندماه سال آینده اجرا خواهد کرد.
حال پس از گذشت کمتر از دو هفته از اعلام آمادگی انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت، رئیس این انجمن از آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای آغاز طرح جایگزینی موتورسیکلت‌های انژکتوری با موتورهای فرسوده خبر داد و گفت: پس از مساعدت خوب دولت و سازمان حفاظت محیط‌زیست، ‌انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت با بانک صادرات به‌عنوان بانک عامل در طرح جایگزینی موتورهای فرسوده به توافق رسید تا پس از ثبت‌نام از مالکان موتورهای فرسوده و کسر مبلغ ۶۰۰هزارتومان از قیمت موتورسیکلت جدید به‌عنوان ارزش موتور اسقاطی،‌ حداکثر تا سقف ۲۰میلیون‌تومان به متقاضیان وام پرداخت کند.
مجاهد سقف این وام را ۲۰میلیون‌تومان و سود تسهیلات مذکور را برای متقاضیان ۱۵درصد اعلام کرد و گفت: مالکان موتورهای فرسوده می‌توانند با مراجعه به این انجمن مراحل اسقاط موتور فرسوده را طی کنند و با دریافت تسهیلات ۲۰میلیون‌تومانی،‌ موتورسیکلت نوشماره انژکتوری را با بازپرداخت وام ۳۶ماهه تحویل بگیرند.
وی با تاکید بر اینکه انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت برای اجرای زودهنگام مصوبه اسقاط موتورسیکلت در قانون هوای پاک عزمی جدی دارد، گفت: به همین منظور تمام‌ کارخانه متعهد به پرداخت ۸درصد از سود وام جایگزینی موتورسیکلت شده‌اند و سود این تسهیلات به‌جای ۲۳درصد برای متقاضیان به میزان ۱۵درصد محاسبه خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد، ‌به‌زودی محل و شرایط مراجعه متقاضیان برای اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده و دریافت وام و خرید موتورهای نوشماره از طریق جراید و رسانه‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

منبع: روزنامه دنیای خودرو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.