خروج کره‌ای‌ها از چین؛ کیاموتورز هم از چین می‌رود

قطعه نیوز: به نظر می‌رسد که کیاموتورز نیز قصد دارد خط تولید یکی از بزرگترین کارخانه‌های خود در چین را، تحت تاثیر افزایش رقابت‌پذیری به حالت تعلیق دربیاورد.
چند روز پیش بود که خبری مبنی بر تعطیلی یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین کارخانه‌های هیوندای موتورز در چین منتشر شد که گزارش‌ها حاکی از آن بود که این خودروساز بزرگ کره‌ای تحت تأثیر کاهش بی‌سابقه میزان فروش خودرو در بازار چین که به واسطه افزایش رقابت پذیری، رشد بی‌سابقه محبوبیت و استقبال مشتریان چینی از خودروهای بومی، تصمیم گرفته بود تولید محصولاتش را در یکی از کارخانه‌های قدیمی خود در این کشور به حالت تعلیق درآورد.
حالا به نظر می‌رسد که کیاموتورز نیز به عنوان یکی دیگر از شرکت‌های خودروسازی کره‌ای با انتشار یک بیانیه در تصمیمی مشابه اعلام کرده است که خط تولید خودروهایش در چین را تا اطلاع ثانوی متوقف خواهد کرد.
این شرکت همچنین اعلام کرده است که هم اکنون در حال بررسی برنامه‌های مختلف برای افزایش تولید، رقابت پذیری در میزان فروش و موفقیت و پیروزی بر خودروهای چینی است. بنابراین نیاز دارد که به طور موقت تولید خودرو در این کشور را متوقف کند تا بتواند به برنامه‌های جایگزین، جدید و بهتری نیز فکر کند.
پیش‌تر کارشناسان و تحلیلگران برآورد و اعلام کرده بودند که خودروهای چینی گوی رقابت را از خودروهای کره‌ای موجود در بازار این کشور خواهند ربود و این خودروهای بومی توسعه و تولید شده توسط شرکت‌های خودروسازی چینی بازار خودروهای کره‌ای را کساد خواهند کرد.

منبع: ایسنا به نقل از رویترز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.