پورشه تولید اولین خودروی الکتریکی خود را افزایش می‌دهد

قطعه نیوز: در پی پیش خرید شدن بیش از ۲۰ هزار دستگاه خودروی تایکان به عنوان نخستین مدل تمام برقی پورشه، این شرکت آلمانی اعلام کرد که تصمیم دارد میزان تولید این خودرو را افزایش دهد.
پورشه تایکان که یک خودروی سدان تمام برقی است، در ماه سپتامبر سال جاری میلادی به صورت رسمی معرفی می شود.
بنابر گزارش های خبری، انتظار می رود این محصول در نمایشگاه خودروی فرانکفورت (پائیز ۲۰۱۹) در معرض نمایش قرار گیرد.
اگرچه هنوز نمونه جاده ای پورشه تایکان معرفی نشده است، اما نزدیک به ۲۰ هزار نفر با پرداخت مبلغ ۲ هزار و ۵۰۰ یورو این خودرو را پیش خرید کرده اند.
پورشه برای تامین این تقاضا، زمان تولید را به حداقل کاهش داده است.
به گفته «دِتِلف فون پلاتن» رئیس بخش فروش پورشه، علاقه مشتریان و طرفداران این خودرو، این شرکت را بر آن داشته تا ظرفیت تولید تایکان را افزایش دهد.
این خودرو به دو موتور برقی مجهز می شود که در مجموع قدرتی برابر با ۶۰۰ اسب بخار را در اختیار راننده قرار می دهد. باتری مورد استفاده در پورشه تایکان، بردی بیش از ۵۰۰ کیلومتر را برای آن به همراه دارد.
راننده با چهار دقیقه شارژ توسط شارژر مخصوص، می تواند مسافتی برابر با ۱۰۰ کیلومتر را با آن طی کند. موتورهای مورد استفاده در این خودرو گشتاور بالایی تولید می کند به همین سبب تایکان شتاب بالایی دارد.
سرعت پورشه تایکان در کمتر از ۳.۵ ثانیه از صفربه ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.
این گزارش حاکی است پورشه اکنون یکی از سودآورترین برند (نشان تجاری) زیر مجموعه گروه خودروسازی فولکس واگن به شمار می آید و موفقیت آن برای آینده حضور این گروه در بازار خودروهای برقی، ضروری خواهد بود.
فولکس واگن مبلغی حدود ۴۰ میلیارد یورو را برای توسعه این خودروی برقی و خودروهای مجهز به جدیدترین فناوریهای تکنولوژی (ماشین متصل) اختصاص داده است و بنا دارد تا سال ۲۰۲۵، دست کم ۵۰ مدل تمام برقی را وارد بازارهای جهانی کند.

منبع: ایرنا به نقل از بلومبرگ

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.