عقد قرارداد ظرف یک هفته با قطعه‌سازانی که سطح خودکفایی را افزایش دهند

قطعه نیوز: مدیرعامل سازه‌گستر با بیان اینکه صنعت خودرو دارای دو ویژگی خاص است، گفت: «این صنعت در وهله اول محصولات جذابی تولید می‌کند و از بُعد دیگر این صنعت به دلیل مرتبط بودن با مباحث محیط زیستی و ایمنی از حساسیت زیادی برخوردار است. در کشور ما غیر از این دو ویژگی، مساله دیگری نیز اضافه شده و آن تاثیر تحریم‌ها بر فعالیت صنعت است.»

به گزارش خبرنگار قطعه نیوز، معصوم نجفیان با اشاره به اینکه خودروسازی سال پرالتهاب را پشت سر گذاشته است، اظهار کرد: «با تزریق تسهیلات ۴هزار میلیاردی توانستیم این سال را به خوبی به پایان ببریم.»

وی با توضیح اینکه تولید سایپا در سال ۹۶ روزانه بیش از ۳۳۰۰ دستگاه بود، تاکید کرد: «امسال با توجه به تحریم‌ها، تولید روزانه تا ۵۰۰ دستگاه نیز کاهش یافت. اما بعد از تزریق منابع مالی جدید، این تولید امروز به حدود ۲ هزار دستگاه رسیده که برنامه این است تا پایان سال این تولید به ۲۵۰۰دستگاه در روز برسد.»

نجفیان با اشاره به تاثیرات حضور سلیمانی، مدیرعامل جدید سایپا در سرعت یافتن حرکت‌های مثبت در این گروه خودروسازی، تصریح کرد: «اقدامات اخیر سایپا با دو هدف اصلی شامل افزایش تولید و افزایش فروش در حال انجام است. این دو هدف در ضمن توسعه محصول می‌تواند به بهبود شرایط سایپا بیانجامد. همچنین امیدواریم این روند با افزایش سطح خودکفایی گروه خودروسازی سایپا اتفاق بیفتد.»

وی برنامه تولید سایپا در سال ۹۸ را ۷۰۰ هزار دستگاه خودرو اعلام کرد و گفت: «از این تعداد، ۵۵۰ هزار دستگاه مربوط به خودروهای داخلی است. در عین حال برنامه افزایش فروش محصولات در ضمن کاهش ارزبری نیز در سال آینده جدی‌تر پیگیری خواهد شد. چراکه در فعالیت صنایع، ارزبری و ارزآوری حداقل باید با یکدیگر برابر باشند.»

مدیرعامل سازه‌گستر سایپا با اشاره به برگزاری نمایشگاه خودکفایی این شرکت، افزود: «هر سازنده‌ای که بتواند با کیفیت بالا و قیمت رقابتی قطعات مورد نظر را تولید کند، ما ظرف یک هفته قراردادها را در اختیار آنها خواهیم گذاشت تا سال آینده شاهد جهشی در گروه سایپا باشیم.»

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.