معرفی هاچ بک هوندا سیتی ۲۰۲۱ برای بازار تایلند

قطعه نیوز: هوندا هاچ‌بک سیتی مدل ۲۰۲۱ را برای بازار تایلند رونمایی کرد که درحقیقت، مدلی جایگزین برای خودرو کوچک جاز (فیت) در بازار برخی از کشورهای خاص به‌شمار می‌رود.

درحالی‌که بسیاری از خودروسازان و خریداران در بازار به خودروهای شاسی‌بلند علاقه دارند، این نکته جالب است که هوندا هنوز‌هم از تولید خودروهای معمولی و کوچک دست برنمی‌دارد. یک سال پس از معرفی سدان هوندا سیتی، نسخه‌ی پنج‌در این خودرو هم به‌عنوان جایگزین مدل کوچک جاز (فیت) برای برخی از بازارها معرفی شد. مدل هاچ‌بک هوندا سیتی تا حد زیادی به نسخه‌ی سدان شباهت دارد؛ اما ۲۰۸ میلی‌متر از آن کوچک‌تر است.

هاچ‌بک کوچک هوندا سیتی با ۴،۳۴۵ میلی‌متر طول، خیلی بزرگ‌تر از خودرو جاز است؛ ولی طول آن به بزرگی هاچ‌بک هوندا سیویک نمی‌شود. اگرچه فاصله‌ی محوری این خودرو با نسخه‌ی سدان هم‌اندازه است، مسئولان هوندا می‌گویند که مدل هاچ‌بک فاصله‌ی جلو پای بیشتر و صندلی‌های بهتری برای افزایش راحتی سرنشینان دارد. این راحتی بیشتر به‌لطف استفاده از حالت‌های Utility ،Long ،Tall و Refresh است.

در تایلند، یعنی محل رونمایی هاچ‌بک هوندا سیتی، خودروساز ژاپنی آن را با پیشرانه‌ی بنزینی یک‌لیتری توربوشارژ خواهد فروخت. این پیشرانه‌ی سه سیلندر ۱۲۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۷۳ نیوتن‌متر گشتاور ازطریق جعبه‌دنده CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. همچنین، تیپ اسپرت RS به رنگ قرمز وجود دارد که در اینجا نشان داده شده است.

هاچ‌بک هوندا سیتی RS چیزی بیشتر از تغییرات بصری دارد و به‌طور اختصاصی با اهرم تعویض دنده‌بغل فرمان، ۶ کیسه‌هوا، سیستم کروزکنترل، پورت‌های شارژ عقب و دسته‌صندلی‌هایی برای سرنشینان حاضر در عقب عرضه می‌شود. همچنین در این تیپ، هوندا سیستم صوتی با ۸ بلندگو، سیستم سرگرمی با نمایشگر لمسی ۸ اینچی، سیستم نورپردازی قرمز رنگ برای نمایشگر دیجیتال در جلو داشبورد برای خریداران عرضه می‌کند.

قیمت هوندا سیتی در تایلند از ۱۹ هزار و ۷۰۰ دلار در نسخه‌ی پایه آغاز و تیپ اسپرت RS نیز با قیمت ۲۴ هزار و ۷۰۰ دلار فروخته می‌شود. برند سیتی قدمت بسیار بیشتری از حد انتظار دارد و حدود چهار دهه از عمر آن می‌گذرد. نسل اول این خودرو به‌عنوان مدلی ساب‌کامپکت در سال ۱۹۸۱ راهی بازار شد. از آن زمان تاکنون، طول این خودرو در نسخه‌ی جدید هاچ‌بک حدود یک متر افزایش پیدا کرده است.

منبع: زومیت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.