آغاز ترخیص ۱۰۰ کانتینر لاستیک خودرو از گمرک بوشهر

قطعه نیوز: مدیرکل گمرک بوشهر گفت: ترخیص ۱۰۰ کانتینر لاستیک خودرو در این بندر آغاز و در نخستین محموله نیز ۱۱ کانتینر شامل ۲ هزار و ۵۰۰ حلقه برای عرضه به بازار از گمرک خارج شد.

بهروز قره بیگی افزود: کارهای ترخیص مابقی لاستیک‎ها نیز انجام شده و در حال انجام تشریافت خروج است که پیش بینی می‎شود در اسرع وقت روانه بازار شود.

وی بیان کرد: در اجرای مصوبه ستاد اقتصادی دولت که در هفته گذشته از طریق گمرک جمهوری اسلامی ایران به سراسر کشور از جمله استان بوشهر ابلاغ شد، اطلاع رسانی به صاحبان کالا انجام گرفت.

قره بیگی ادامه داد: در این زمینه با برگزاری نشست‎های کارشناسی روش‎های اجرایی احصا شد تا در کمترین زمان ممکن نسبت به ترخیص کالاها اقدام شود.

وی اظهار داشت: همچنین از هفته گذشته تاکنون ترخیص بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تن کالاهایی که بیشتر اجزا، قطعات و مواد اولیه خط تولید هستند، آغاز شده‌است.

قره بیگی یادآور شد: تاکنون ۳۰ تا ۴۰ درصد این کالاها ترخیص شده و مابقی آنها نیز در مرحله خروج است.

وی یادآور شد: علاوه براین کار ترخیض کالاهای اساسی از جمله حدود ۲۴ هزار تن برنج که در گمرک‌های بوشهر و منطقه ویژه وجود داشت و عمده مشکل آنها اختصاص کد منشا ارز بود با گشایش حاصله آغاز شد و تاکنون ۱۰ هزار تن آن ترخیص شده‌است.

قره بیگی اظهار کرد: از نظر گمرک هیچگونه ایستایی در این زمینه وجود ندارد و در صورت مراجعه صاحبان کالا در همان روز کار آنها انجام می‎شود.

وی گفت: کالاهایی که از گمرک منطقه ویژه اقتصادی به گمرک بوشهر اظهار شده نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ تن اعم از کانتینری و غیرکانتینری است که اکنون در حال ترخیص است.

قره بیگی یادآور شد: از اول سال تاکنون بیش از ۱۱۰ هزار تن کالای اساسی از گمرک‌های استان بوشهر ترخیص شده‌است و مابقی نیز بزودی ترخیص می‎شوند.

وی عنوان کرد: با مصوبه جدید دولت مشکل ۸۰۰ قلم از کالاهای متروکه و کالایی که مشکل ترخیص دارند، برطرف می‌‎شود.

قره بیگی یادآور شد: پیش از این نیز مصوبه‎ای برای سه هزار و ۲۰۰ قلم کالا ابلاغ و منجر به ترخیص بخش قابل توجهی از کالاهای انبارهای گمرک بوشهر شد.

منبع: ایرنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.