طرح ترافیک تهران سال ۹۹

قطعه نیوز: سعیدیان‌فر، مدیر طرح‌ها و محدوده‌های ترافیکی شهرداری تهران، خبر داده که با شروع تعطیلی گسترده بدلیل شرایط کرونایی از اول آذرماه، هیچ تغییری در اجرا و ساعت طرح ترافیک تهران رخ نداده است و همچون گذشته، طرح ترافیک از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح شروع شده و در ساعت ۱۶ عصر نیز به پایان می‌رسد.

آمارهایی عجیب از روزهای لغو طرح ترافیک

اگر پیگیر اخبار طرح ترافیک بوده باشید، حتما به یاد دارید که در سه هفته پایانی مردادماه، طرح ترافیک تهران بدلیل جلوگیری از شیوع کرونا، مجددا به حالت تعلیق درآمده بود. شاید تصور کنید که تعلیق طرح ترافیک، در این چند هفته، نتایج خوبی به همراه داشته، اما ظاهرا اینطور نیست!

سردار حمیدی، رئیس پلیس راهور تهران، در نشست خبری خود در تاریخ ۳ شهریورماه، آمارهای تکان دهنده‌ای درباره نتایج تعلیق طرح ترافیک، به رسانه‌ها اعلام کرد. طبق گفته‌های پلیس، طی مدتی که طرح ترافیک اجرا نشد:

حجم ترافیک در معابر تهران ۴۱% افزایش یافت،

میزان تصادفات ۱۲% بیشتر شد،

تماس تلفنی شهروندان درباره نارضایتی از مشکلات ترافیکی ۳۴% افزایش پیدا کرد،

جالب‌ترین آماری که پلیس اعلام کرده، درباره وضعیت حمل و نقل عمومی طی مدت زمانی است که طرح ترافیک، اجرا نمی‌شد. همانطور که می‌دانید، یکی از اهداف تعلیق طرح ترافیک، جلوگیری از حضور مسافران در سیستم حمل و نقل عمومی بود. اما از سوی دیگر، تعلیق طرح ترافیک باعث افزایش ترافیک خیابان‌ها شده بود و به همین دلیل نیز مسافران، برای آنکه در ترافیک نمانند، دوباره به سراغ حمل و نقل عمومی رفته بودند.

سردار حمیدی گفته که آمار شرکت اتوبوسرانی طی این مدت نشان می‌دهد که حذف طرح ترافیک، باعث کاهش ترافیک نشده و حتی باعث کاهش حضور مسافران در اتوبوس‌ها هم نشده طوری که حدود ۸۰۰ هزار نفر، همچنان از حمل و نقل عمومی در این مدت، استفاده کرده بودند.

تغییر ساعت طرح ترافیک تهران

طرح ترافیک تهران که چندین هفته بدلیل جلوگیری از شیوع کرونا، به حالت تعلیق درآمده بود، از روز شنبه یکم شهریورماه، با شرایط ویژه زیر، مجددا اجرایی شده است:

شروع طرح از ساعت ۸:۳۰ صبح،

پایان طرح در ساعت ۴ بعدازظهر،

خروج رایگان طرح از ساعت ۲:۳۰ بعدازظهر،

سهمیه طرح ترافیک خبرنگاری سال ۹۹

با اعلام مدیر واحد ساماندهی طرح ها و محدوده های ترافیکی تهران، سهمیه طرح ترافیک خبرنگاری سال ۹۸ از تاریخ یکم شهریورماه، به پایان رسیده و فاقد اعتبار است.

متقاضیانی که بدنبال سهمیه طرح ترافیک خبرنگاری سال ۹۹ هستند، می‌تواند با مراجعه به سایت اینترنتی تهران من به نشانی my.tehran.ir و ورود به حساب کاربری‌شان، از آخرین وضعیت سهمیه خود باخبر شوند. به این صورت که اگر عبارت «شامل سهمیه» را دیدند، یعنی سهمیه به آنها تعلق گرفته است.

همچنین متقاضیانی که درخواست‌شان را ارائه داده‌اند اما هنوز عبارت «شامل سهمیه» برای آنها نشان داده نشده است احتمالا سه علت دارد؛ یا نقص مدارک دارند، یا عوارض پرداخت نشده دارند و بدهکار هستند، یا اینکه حساب کاربری‌شان به میزان ۱۴۰ هزارتومان، اعتبار ندارد. به هرحال این گروه از متقاضیان تنها تا ۷ شهریورماه برای تعیین تکلیف وضعیت‌شان، فرصت دارند و در غیراینصورت، نام آنها از لیست حذف شده و با افراد رزرو، جایگزین خواهند شد.

تخفیف طرح ترافیک برای خودروهای حمل آرد

شاید شما هم در رسانه های مختلف، داستان تخفیف ۷۰ درصدی طرح ترافیک تهران را شنیده باشید؛ اگر شنیده‌اید پس باید بگوییم که منتظر این تخفیف نباشید! چراکه این تخفیف ویژه، تنها برای یک صنف خاص است.

طبق هماهنگی شهرداری تهران و شورای آرد و نان استان تهران، تمامی خودروهای مخصوص حمل آرد، به شرط ثبت اطلاعات آنها در سامانه، دارای تخفیف ۷۰ درصدی برای تردد در محدوده طرح ترافیک هستند. همچنین اگر این خودروها در ساعات غیراوج، وارد محدوده طرح ترافیک شوند، عوارض کمتری را نسبت به سایر خودروها می‌پردازند.

طرح ترافیک سال ۹۹

اجرای طرح ترافیک سال جدید از ۱۶ فروردین ماه ۹۹ آغاز میشود. طرح ترافیک سال ۹۹، همان ویژگی های سال ۹۸ را دارد ولی با چندین تغییر جدید که در ادامه این مطلب، به آنها اشاره می کنیم.

۱- افزایش عوارض ورودی طرح ترافیک

در طرح ترافیک سال ۹۹، عوارض دریافتی از تمامی خودروها -چه در حلقه اول (محدوده طرح ترافیک) و چه در حلقه دوم (محدوده کنترل آلودگی هوا)- به میزان ۲۱.۷% افزایش یافته است. بنابراین نرخ پایه ورود به طرح که در سال ۹۸ معادل ۲۳ هزار تومان بود، حالا در سال ۹۹ حدود یک‌پنجم افزایش یافته و به ۲۸ هزار تومان رسیده است.

همچنین همان فرمول محاسبه عوارضی که در سال ۹۸ استفاده می شد، برای محاسبه عوارض ورودی در سال ۹۹ نیز استفاده میشود. این فرمول، همچون گذشته، براساس چهار پارامتر زیر، عوارض ورودی را محاسبه می کند:

۱- نوع معاینه فنی براساس:

معاینه فنی برتر

معاینه فنی عادی

خودروهای هیبریدی

۲- محدوده سکونت براساس:

محدوده طرح ترافیک

محدوده طرح کنترل آلودگی (زوج و فرد سابق)

خارج از محدوده طرح ترافیک و کنترل آلودگی

۳- محدوده تردد براساس:

محدوده طرح ترافیک

محدوده طرح کنترل آلودگی هوا

۴- ساعت تردد براساس:

غیر اوج (ساعات ۱۰ الی ۱۶)

یک سر اوج (ساعات ۶.۳۰ تا ۱۰ یا ۱۶ تا ۱۸)

دو سر اوج (ساعات ۶.۳۰ تا ۱۰ و ۱۶ تا ۱۸)

در جدول زیر، بهای پایه برای عوارض تردد روزانه خودروها برای سال ۹۹ در محدوده طرح ترافیک و همچنین محدوده طرح کنترل آلودگی هوا، را مشاهده می کنید.

سال ۱۳۹۹             عوارض حلقه اول   عوارض حلقه دوم

ساعت تردد             معاینه برتر              معاینه عادی             معاینه برتر              معاینه عادی

دو سر اوج              44,100 63,000 22,500 31,500

یک سر اوج            29,400 42,000 14,700 21,000

غیر اوج   20,580 29,400 10,290 14,700

*در جدول فوق، تمامی قیمت ها برحسب هزار تومان است. ‌

فراموش نکنیم که جدول فوق، فقط برای پارامتر «ساعت تردد» است و سه پارامتر دیگر (یعنی محدوده سکونت، محدوده تردد و نوع معاینه فنی) در آن لحاظ نشده است!

همچنین شهرداری تهران جهت کمک به شهروندان برای محاسبه عوارض جدید ترددشان – چه در محدوده کنترل آلودگی هوا و چه در محدوده طرح ترافیک – سامانه جدیدی راه‌اندازی کرده است که از لینک زیر، آنرا مشاهده می کنید:

محاسبه آنلاین عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک سال ۹۹

۲- افزایش تخفیف معاینه فنی طرح ترافیک

در سال ۹۸ در صورت داشتن معاینه فنی برتر، می توانستید از تخفیف ۲۵ درصدی برای ورود به محدوده طرح ترافیک و محدوده طرح کاهش آلایندگی هوا استفاده کنید. اما این تخفیف برای سال ۹۹، پنج درصد افزایش یافته و حالا معادل ۳۰% شده است.

۳- افزایش عوارض در روزهای آلوده

برای سال ۹۹ نرخ عوارض ورودی به محدوده «طرح کنترل آلودگی هوا» در «روزهای آلوده» تغییر کرده است. براین اساس:

۱- اگر شاخص آلودگی هوا از «۱۰۰ واحد» بیشتر شود، عوارض ورودی به «این محدوده» نیز ۵۰% افزایش می یابد.

۲- اگر شاخص آلودگی هوا از «۱۵۰ واحد» بیشتر شود، عوارض ورودی «به این محدوده» نیز ۱۰۰% افزایش می یابد.

۴- شهروندان قانون مدار!

در سال ۹۹، برای نخستین بار مصوبه ای به عنوان «شهروندان قانون مدار» اضافه شده است که البته هنوز نمی دانیم چیست! ولی دستورالعمل آن، قرار است توسط سازمان حمل و نقل و ترافیک در اوایل سال ۹۹ اعلام شود. به هر حال طبق این مصوبه جدید، «شهروندان قانون مدار» می توانند از تخفیفی معادل ۵% استفاده کنند.

۵- امکان رزرو سالیانه

یکی از بهترین تغییراتی که در سال ۹۹ رخ داده است، اضافه شدن بسته های اعتباری یکساله است. به این معنی که متقاضیان «حقیقی و حقوقی» که قصد رزرو تمامی ایام سال را دارند، در صورت خریداری بسته های یکساله میتوانند از تخفیف ۳۰ درصدی استفاده کنند. البته تنها شرط بهره مند شدن از این تخفیف، این است که در ابتدای سال، باید بهای «عوارض کل سال» را بپردازید.

علاوه بر بسته های اعتباری یکساله، قرار است شهرداری تهران، بسته های کوتاه مدت دیگری (مانند شش ماهه با تخفیف ۲۰% و …) نیز در اختیار متقاضیان قرار دهد.

همچنین فراموش نکنیم که فروش سهیمه، تا زمانی ادامه دارد که سقف تردد روزانه خودروها به کمتر از ۱۰۳ هزار دستگاه برسد. بنابراین اگر تردد روزانه خودروها از مرز ۱۰۳ هزار دستگاه بگذرد، فروش تمامی سهمیه ها برای تمامی گروه ها، متوقف خواهد شد.

۶- تغییر مدت زمان استفاده از تخفیف شهروندی

در زمان تردد در محدوده طرح ترافیک، شهروندان در صورت شارژ بودن حساب کاربری‌شان، میتوانند از تخفیف ۲۰درصدی نیز بهره ببرند. اگر یادتان باشد، در سال ۹۸ فرصت یکماهه‌ای برای شهروندان درنظر گرفته شده بود اما برای سال ۹۹ دیگر چنین فرصتی وجود ندارد.

بخش اول: ثبت نام طرح ترافیک

خرید طرح ترافیک در هر زمان از سال امکان‌پذیر است اما باید قبل از اولین ورودتان به محدوده طرح ترافیک، ثبت نام کرده باشید در غیر اینصورت جریمه خواهید شد.

برای ثبت نام طرح ترافیک چه کار کنم؟

برای ثبت نام طرح ترافیک کافی است به سایت «تهران من» به نشانی my.tehran.ir مراجعه کنید. داشتن مشخصات کارت ملی و همچنین مشخصات سند خودرو برای ثبت نام الزامی است.

آیا ثبت نام طرح نیازی به مراجعه حضوری دارد؟

برای ثبت نام، فقط دو گروه از متقاضیان طرح ترافیک باید به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند. این دو گروه عبارتند از:

ساکنان محدوده طرح

مالکان خودروهای هیبریدی و برقی

چرا هنگام بارگذاری مدارک در سایت، پیغام خطا می‌آید؟

اولا باید بدانید که بارگذاری مدارک و تصاویر اجباری نیست. دوما اینکه پسوند فایل ها حتما باید JPG بوده و حداکثر حجم تصاویر نیز ۲۰۰ کیلوبایت خواهد بود. اگر این دو نکته را رعایت نکنید، با پیغام خطا مواجه می‌شوید.

پیغام خطای VIN چگونه حل می‌شود؟

اگر با پیغام خطای « عدم مطابقت پلاک با VIN » مواجه شدید، تایید را بزنید و مراحل ثبت نام‌تان را ادامه دهید.

اگر با پیغام « VIN نامعتبر » مواجه شدید، اطلاعات‌تان را به نشانی الکترونیکی my@tehran.ir ایمیل بزنید و منتظر رفع این اشکال بمانید.

اتباع خارجی باید در سایت ثبت نام کنند؟

خیر! ثبت نام فقط با کد ملی تکمیل می‌شود و از آنجایی که اتباع خارجی فاقد کد ملی هستند، این افراد باید به سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مراجعه کنند.

یک نفر می‌تواند برای چند خودرو ثبت نام کند؟

بله! در سایت «تهران من» امکان ثبت مشخصات یک یا چند خودرو برای تمام شهروندان وجود دارد. همچنین توجه داشته باشید که تمامی گروه های « دارای سهمیه » مشمول این ویژگی نیستند و فقط باید با همان خودروی ثبت شده، تردد کنند. چراکه در غیر اینصورت، مرتکب تخلف قانونی شده‌اند.

بخش دوم: شارژ حساب کاربری و رزرو تردد

ساعت طرح ترافیک در تهران

در سایت «تهران من» امکان شارژ حساب کاربری‌تان به مقدار دلخواه وجود دارد.

با شارژ حساب کاربری، پس از تردد در محدوده، هزینه آن طبق جدول عوارض محاسبه و از حساب‌تان کم می‌شود. از باقی مانده شارژتان نیز برای ترددهای روزهای بعد شما، استفاده خواهد شد.

حداقل شارژ چقدر است؟

حداقل موجودی در خرید مجوز روزانه، برای تردد در محدوده طرح ترافیک معادل ۵۰ هزارو ۴۰۰ تومان و برای تردد در محدوده آلودگی هوا نیز معادل ۲۵ هزارو ۲۰۰ تومان است.

امکان رزرو وجود دارد؟

بله! سامانه رزرو تردد در سایت «تهران من»، در چهارشنبه‌های هر هفته راس ساعت ۱۲ باز شده و شهروندان امکان رزرو روزهای ترددشان (حداکثر تا یک هفته) را دارند.

همچنین برای سال ۹۹ نیز شهروندان باید «قبل از ورود» به محدوده طرح ترافیک، تردد خود را رزرو کنند. اما اگر این کار را انجام ندادند، تا ساعت ۲۴ همان روز فرصت دارند تا در ترددشان را در سامانه ثبت کنند. در غیر اینصورت، مشمول تخفیف نخواهند بود. همچنین برای «کنسل کردن» رزرو نیز تا ساعت ۶ صبح روز ترددتان فرصت دارید.

جریمه استفاده نکردن از رزرو روزانه چقدر است؟

اگر مجوز روزانه بخرید ولی استفاده نکنید، به ازای هر روز مبلغی معادل ۵ هزارو ۶۰۰ تومان از شارژتان کم می‌شود چراکه یک سهمیه روزانه را در اختیار داشته‌اید.

بخش سوم: ساعت و روزهای طرح ترافیک

ساعت اجرای طرح ترافیک از روزهای شنبه تا چهارشنبه و از ساعت ۶.۳۰ صبح تا ۱۹ عصر است.

تردد در ساعت اوج ترافیک، گران‌تر است. به ساعات قبل از ۱۰ صبح و همچنین بعد از ۱۶ عصر، ساعت اوج ترافیک (یا دو سر اوج) می‌گویند و طبق قانون، اگر تردد شما در ساعت اوج ترافیک نباشد، هزینه ترددتان تقریبا نصف می‌شود.

ساعت غیر اوج (ساعات ۱۰ الی ۱۶)

ساعت یک سر اوج (ساعات ۶.۳۰ تا ۱۰ یا ۱۶ تا ۱۸)

ساعت دو سر اوج (ساعات ۶.۳۰ تا ۱۰ و ۱۶ تا ۱۸)

تردد در روزهای پنج شنبه چگونه است؟

۱- ورود به محدوده طرح در روزهای پنج شنبه، جمعه و همچنین در همه تعطیلات رسمی کشور، آزاد است.

۲- در سال ۹۹ طرح ترافیک در روزهای پنج شنبه اجرا نمیشود. اما طرح کاهش آلودگی هوا (حلقه دوم) همچنان در پنج شنبه ها برقرار بوده و از ساعت ۶:۳۰ صبح الی ۱۳ اجرا میشود.

۳- شهروندانی که در روزهای پنج شنبه سال ۹۹ تردد کنند، «یک روز» از ۲۰ روز تردد رایگان آنها کاسته میشود.

۴- شهروندان تهرانی دقت کنند که ممکن است در ایام اسفندماه و همچنین فروردین ماه، شرایط متفاوتی برای تردد در محدوده طرح ترافیک اعمال شود که معمولا از طریق رسانه ها، اطلاع رسانی میشود.

چند روز تردد رایگان داریم؟

برای سال ۹۹ نیز روزهای تردد رایگان در محدوده کاهش آلودگی هوا (حلقه دوم) مشابه سال ۹۸ خواهد بود.

بنابراین در هر فصل از سال، خودروهای «پلاک تهران» دارای ۲۰ روز تردد رایگان و خودروهای «پلاک شهرستان» نیز دارای ۱۵ روز تردد رایگان هستند.

هزینه تردد خودروهای دولتی چقدر است؟

هزینه تردد خودروهای مربوط به دستگاه‌های اجرایی و دولتی (پلاک قرمز) کاملا مشابه هزینه تردد روزانه سایر شهروندان تهرانی است.

بخش چهارم: محدوده طرح ترافیک تهران

– شمال: از تقاطع کارگر با فاطمی، از شهید مطهری تا تقاطع ترکمنستان.

– جنوب: خیابان شوش، حد فاصل میدان راه آهن تا تقاطع ۱۷ شهریور.

– شرق: خیابان هفده شهریور، مازندران، سپاه، شریعتی، ترکمنستان.

– غرب: از میدان راه آهن به سمت خیابان کارگر تا تقاطع فاطمی.

بخش پنجم: ثبت نام ساکنین محدوده طرح

قوانین ساکنین محدوده طرح ترافیک تهران برای سال ۹۹، مشابه سال ۹۸ است. بنابراین در سال ۹۹:

۱- ساکنین میتوانند قبل از ساعت ۸:۳۰ صبح یک ورود، و بعد از ساعت ۱۷ نیز یک خروج رایگان داشته باشند. همچنین در «بین این ساعات» نیز تردد برای ساکنین محدوده طرح، با «نصف قیمت» محاسبه میشود.

۲- هم مالکان و هم مستاجران ساکن در محدوده، برای استفاده از مزایای این طرح در سال ۹۹ باید تمامی عوارض (شامل نوسازی، پسماند، خودرو و سایر بدهی های تردد ) را تسویه کرده باشند.

۳- مالکان ساکن در محدوده، در صورت پرداخت «عوارض نوسازی»، تمدید آنها بصورت اتواتیک انجام میشود.

۴- مستاجران ساکن در محدوده، باید با داشتن اجاره نامه جدید خود، به دفاتر خدمات الکترونیک شهر تهران مراجعه کنند.

۵- ساکنین محدوده طرح ترافیک، باید همچون مابقی شهروندان، در سایت « تهران من » ثبت نام کنند.

۶- به ازای هر سند ملکی تنها یک خودرو مشمول تخفیف « ساکنین محدوده » می‌شود.

بخش ششم: سهمیه های طرح ترافیک

برای پنج گروه مختلف، تخفیف طرح ترافیک درنظر گرفته شده که عبارتند از:

معلولان

بیماران خاص

خبرنگاران

آژانس‌ها

وانت بار

همچنین برای جانبازان بالای ۲۵% نیز هزینه تردد رایگان است.

سهمیه جانبازان و معلولان در طرح ترافیک

– خودروهای پلاک ویلچر، نیازی به پرداخت عوارض ندارند و ترددشان در محدوده طرح، رایگان است.

– جانبازان ۲۵ % به بالا که از خودرو پلاک شخصی استفاده می‌کنند، نیازی به پرداخت عوارض ندارند و ترددشان در محدوده طرح، رایگان است.

خرید طرح ترافیک در تهران

– مالکین خودروهای پلاک ویلچر، نیازی به ثبت نام و ورود اطلاعات‌شان در سایت « تهران من » ندارند.

– جانبازان ۲۵% به بالا، از آنجایی که از سهمیه بنیاد شهید استفاده می‌کنند، ابتدا باید در سایت « تهران من » ثبت نام کرده و سپس مدارک و درخواست خود را از طریق دفاتر بنیاد پیگیری کنند.

– جانبازان و معلولان، نیازی به مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان دولت ندارند.

– متقاضیان سهمیه معلولان، برخلاف سال‌های گذشته، در سال ۹۷ دیگر نیازی به شارژ ابتدایی ۱ میلیون تومانی ندارند.

– اختصاص سهمیه به این گروه از متقاضیان، به نهادهای مربوطه وابسته بوده و ممکن است به تمامی این گروه از متقاضیان، تخصیص نیابد.

سهمیه بیماران خاص در طرح ترافیک

این گروه از متقاضیان، ابتدا باید در سایت « تهران من » ثبت نام کنند و سپس درخواست خود را به نهادهای مربوطه ارائه کنند.

بیماران خاص، نیازی به مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان دولت ندارند.

متقاضیان سهمیه بیماران خاص، برخلاف سال‌های گذشته، در سال ۹۷ نیازی به شارژ ابتدایی ۱ میلیون تومانی ندارند.

اختصاص سهمیه به این گروه از متقاضیان، به نهادهای مربوطه وابسته است و ممکن است به تمامی این گروه از متقاضیان، تخصیص نیابد.

سهمیه طرح ترافیک خبرنگاران

حداکثر ۵۳ هزار سهمیه طرح ترافیک لحاظ شده که در صورت رسیدن به این سقف، فروش یا اعمال هرگونه سهمیه، متوقف می شود. یکی از این سهمیه ها، سهمیه خبرنگاران و رسانه‌هاست.

همانطور که می دانید، طرح ترافیک سال ۹۹ با محوریت « پلاک خودروها » اجرا میشود. یعنی کاربران میتواند تنها با یک حساب کاربری، چندین خودرو مختلف را برای تردد در محدوده طرح ترافیک ثبت کنند.

اما خبرنگاران مشمول این قانون نیستند! چراکه آنها، سهمیه دارند و به همین دلیل « فقط و فقط » باید با همان خودرویی که مشخصاتش را ثبت کرده اند، تردد داشته باشند. اگر هم قصد تغییر خودروی‌شان را دارند، باید از طرف سازمان مربوطه، پلاک جدیدشان را به شهرداری اعلام کنند تا حداکثر در ۲۴ ساعت، اطلاعات‌شان در سامانه تهران من، به روزرسانی شود.

البته این قانون، تنها مختص خبرنگاران نبوده و برای تمامی گروه هایی که از سهمیه استفاده میکنند، الزامی است و رعایت نکردن آن، تخلف قانونی محسوب میشود.

تمامی خبرنگاران، روزنامه نگاران و عکاسان خبری، با شرایط زیر می‌توانند از مجوز خبرنگاری برای تردد در محدوده طرح استفاده کنند:

۱- معرفی نامه متقاضی

متقاضیان باید نامه‌ای برای سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تنظیم کنند که مشخصات فردی، زمینه کاری و شماره خودرو در آن ذکر شده باشد.

اگر متقاضی نتواند، از یک موسسه خبری معرفی نامه ارائه دهد، معرفی نامه تشکل‌های صنفی مجاز خبرنگاران، روزنامه نگاران و عکاسان نیز قابل قبول است.

معرفی نامه تنها با امضای بالاترین مسئول در نهاد صادرکننده آن، قابل پذیرش است.

۲- اشتغال مسمتر متقاضی

مدرک اشتغال مسمتر کاری همان بیمه خبرنگاری است.

بیمه خبرنگاری باید تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی یا بیمه خبرنگاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد.

در صورت نداشتن بیمه های فوق، متقاضی باید ۱۰ نمونه کار خود را (در مطبوعات یا در رسانه‌ها) که در نیمه دوم سال ۹۶ منتشر شده‌اند، ارسال کند.

بدلیل محدودیت مجوزها، اولویت دریافت مجوز تردد با رسانه‌های بخش خصوصی است.

در صورت هرگونه سوال درباره طرح ترافیک یا چگونگی ثبت نام و خرید طرح روزانه و همچنین جهت اطلاعات بیشتر، با شماره تلفن ۱۳۷ تماس بگیرید.

منبع: باما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.