مرور رده

لوازم یدکی

عرضه لوازم یدکی در تعمیرگاه ها تخلف است

مشاور اتحادیه صنف دارندگان تعمیرگاه، اتوسرویس، پاركینگ، كارواش و امداد خودرو تهران، عنوان کرد: فروش قطعات یدکی تنها توسط نمایندگی شرکت های خودروساز مجاز بوده و در سایر تعمیرگاه ها تخلف محسوب می شو

نحوه تشخیص لوازم یدکی تقلبی و اصلی

مدیرکل دفتر خدمات فنی، مهندسی و نگهداری وزارت صمت گفت: از ۵۴ قلم لوازم‌یدکی خودرو که قابلیت انجام استعلام در سامانه جامع تجارت برای آنها فراهم شده تاکنون برای ۵۸۷ میلیون و ۹۱۷ هزار و ۴۹۰ قلم قطعه یدکی کد رهگیری صادر شده است.

نحوه تشخیص لوازم یدکی اصل از تقلبی مشخص شد

سرپرست دفتر پیشگیری از قاچاق کالا و ارز، گفت: خریداران لوازم یدکی می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع تجارت و یا شماره‌گیری کد دستوری #۷۷۷۷*۴*، از اصالت، نحوه خدمات پس از فروش و ویژگی‌های محصولات اطمینان حاصل کنند.

سامانه شفافیت در حوزه لوازم یدکی خودرو فعال شد

معاون تجارت وزیر صمت گفت: سامانه شفافیت فروشگاهی در حوزه‌های لاستیک، لوازم یدکی و تلفن همراه نیز فعال شده است و در سامانه ۱۲۴ قیمت مصوب برای کالا‌های مشمول قیمت‌گذاری و برای سایر کالا‌ها، قیمت مورد تایید را اطلاع‌رسانی می‌کند.

قطعات قاچاق خودرو جمع‌آوری می‌شود

مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تاکنون بیش از ۲۷۰‌هزار قطعه یدکی خودرو دارای شناسه کالا و بیش از ۴۰۰ میلیون کد رهگیری نیز برای این کالاها صادر شده است.

قیمت قطعات یدکی در بازار سلیقه ای شد

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با اعلام اینکه قیمت قطعات یدکی گران شده اما قیمت دستمزد تعمیرکاران خودرو تغییر نکرده است، گفت: در حال حاضر قیمت قطعات یدکی خودرو بسیار بالاست و هیچ نظارتی در این رابطه انجام نمی شود.

راه های تشخیص لوازم یدکی تقلبی

متاسفانه در بازار قطعات یدکی، عده‌ای به دلیل نبود استانداردهای مشخص، قیمت نامناسب و‌… اقدام به کپی‌برداری از قطعه‌سازان مطرح می‌کنند و قطعات تقلبی را به جای قطعه اصلی می‌فروشند